Amit Pádison illik végigjárni

Pádist északról a Kék-Magura hegy határolja, amely az 1641méteres csúcsával a legmagasabb hegysége a fennsíknak.

A körút 11,5 km-es hosszúsága egyáltalán nem mondhatni megterhelőnek. Aki kisgyerekes, vagy idősebb korú családdal érkezik, annak ez az út kifejezetten ajánlott.

Aki komolyabb fizikummal rendelkezik, annak érdmes összekötni ezt a túrát a Szamos-bazár körúttal. Végigmenni a hegyen és jobbra fordulni, majd a Varasó-nyereg - Szamosbazár elégazásnál, át a piros-pont jelzésű útra.

A túra a turistapihenőktől indul a sárga háromszög jelzésen. Kelet felé indulunk egyenesen a műúton, majd egy rövid idő után balra fordulva északra tartunk, toronyirányt fel a hegygerincre.

Visszatekintve pazar panorámánk nyílik a Mocók templomára is. Talán nem is létezik ennél jobb pozíció, ahol ilyen sokat látunk belőle.

Figyelni kell a jeleket, hiszen nincs túljelölve az út, és a sok kidőlt fa miatt a mi kreatív tájékozódási képességeinkre is szükség van olykor.

Hangulatos kis ösvényeken vezet az út felfelé. Ez a legnehezebb része az útnak, már ha egyáltalán ez nehéznek mondható.

A tisztább területeken egész jó kilátásunk van. És nagy meglepetésükre előbukkan a messzeségben az Izbucelor völgyi tőzeglápos is. Ennél jobb helyünk szintén nem lenne ilyen rálátással, mint ahol most vagyunk.

Innen már nem sok van hátra a Kék-Magura csucsáig.

Csakhamar felérünk az 1641 méteres csúcsára hegynek, ahol egy félig-meddig összedőlt kilátót találunk. Innen látni már a Meleg-Szamos völgyét is. Biztos pazarabb lenne a kilátóról a látvány, de sajnos az állapota miatt már nem tudunk felmenni rá. Nem is értjük, hogy miért hagyták ennyire leromlani, hiszen mégiscsak Pádis legmagasabb pontjáról beszélünk.

A Kék-Magura csúcsán lévő elhagyatott kilátó

Tovább haladunk nyugat felé végig a gerincen, ahol igen változatos környezetben visz minket az út.

Majd elérünk egy cserjés részhez, ahol a talaj sziklásabb, illetve kövesebb.

Egészen hangulatos ez a rész, hiszen túrázók kisebb kavicsoszlopokat építettek az itt lévő kövekből.

Remek panorámánk nyílik innen a hegységre és a lankás fennsíkokra.

Innen még egy jó darabig bandukolunk végig a gerincen, majd szép lassan ereszkedve lefelé vezet az utunk.

Végül kijutunk az erdős részekből, és megérkezünk a Kék-Magura Nyugati oldalára, a Varasó nyereg hátárvonalához.

Itt egy pár pillanatra megáll a lélegzetünk, mikor rápillantunk a Varasó-havasra, illetve a távolabb lévő Horgas-havasra, Égett-kőre és a Kopott-Csapás-nyergére.

Egy jó darabig csak élvezzük ezt a látványt, és majd csak utána indulunk tovább, délnyugati irányban, a Varasó-réten át, a piros és kék-vonal jelzésen.

Majd elérjük a Varasó-házat, ami után már délkeleti irányban megyünk tovább egészen Pádis-ig, még mindig a piros és kék-vonal jelzésen.

Elégedetten zárjuk mindannyian ezt a túrát, hisz nem volt megerőltető. Rengeteg szépet láttunk, miközben még beszélgetni is tudtunk.